21-10-2008

Roof Attacks



Vandaag gelezen, opmerkelijke uitspraken van Liesbeth van der Pol, Rijksbouwmeester.
"We kunnen tuinen bouwen op parkeergarages, dus waarom niet de lucht in met tuinen op 45 of 75 meter? Of grote balkons waarop je een boom kunt planten".

Mevrouw van der Pol wil ook een nieuwe betere wereld maken voor ons en zich profileren als bewaarder van de natuur. Maar wat ze werkelijk zegt is dat de natuur moet wijken, we blijven doorbouwen en de natuur zetten we dan gewoon terug op de gebouwen zelf. Maar waarom dan niet andersom? Bouwen we de parkeergarages onder de grond en laten we de hoge bomen in de aarde staan, zodat je ze kan zien vanaf je balkon? Het nieuwe beleid is in mijn park voor de deur al uitgevoerd. Ik woon op zes hoog en alle hoge bomen zijn gekapt. Mijn groene uitzicht in de stad is weg. Om toch een beetje groen te zien, moet ik elk jaar, zoals Liesbeth van der Pol het wil, mijn balkon vol zetten met planten van de intratuin. Wel goed voor de economie.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten