19-01-2009

Voorstudies in karton



Voorstudies Community Centres
Wand in mijn atelier met voorstudies in karton.

Community centres:
Het openbare leven in de steden is niet meer gebonden aan één centrum, maar beweegt zich continu heen en weer tussen verschillende concentratiepunten (community centres). De verhoogde mobiliteit heeft voor de bewoners vrijheid en keuze geïntroduceerd over het gehele territorium, de bewoners stellen nu zelf hun stad samen. De sprawl-gebieden zijn dan ook niet langer perifeer maar zijn een attractiepool op zich geworden.” Lieven de Boeck in Xaveer de Geyter Architecten, After Sprawl, onderzoek naar de hedendaagse stad, Rotterdam 2002, NAi Publishers

1 opmerking:

  1. Daphne!!! Gaaafff!!! Ik reageer heel impulsief, primair op wat ik zie op je blog. Echt heel intrigerend hoe je met ruimte, beweging, de wereld van de Randstad bezig bent. Je kleurgebruik spreekt me erg aan en ik word heel vrolijk van je creatieve gedachtes en voorstellingsvermogen!! Wat ik zo leuk vind is dat wij als kerk het thema Hart voor de Start hebben dit jaar. Niet negatief over de 'slechte'stad maar juist zien hoe we als mensen er voor elkaar kunnen zijn en de liefde van God weerspiegelen in de soms wel koude samenleving van een stad. Jouw schetsen met vrolijke kleuren en beweging drukken voor mijn gevoel dat 'geloof'in de stad uit. Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen